فرماندار جرقویه: از تمام ظرفیت ها برای تسهیل در ایاب و ذهاب زائرین در اربعین حسینی استفاده شود

فرماندار جرقویه: از تمام ظرفیت ها برای تسهیل در ایاب و ذهاب زائرین در اربعین حسینی استفاده شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در جلسه ستاد اربعین این شهرستان با بیان اینکه یکی از دغدغه های هر سال ستاد اربعین استان ایاب و ذهاب زائرین به لب مرز و برگشت آنها است، افزود: از تمام ظرفیتها می بایست برای تسهیل در جابجایی زائرین در اربعین حسینی استفاده کرد تا مردم در این خصوص دچار مشکل نشوند.

ریاحی با اشاره به اینکه رانندگانی که در امر جابجایی زائرین با ستاد اربعین همکاری داشته باشند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، گفت: عظمت اربعین بر هیچکس پوشیده نیست و اربعین حسینی فرصت بسیار ارزشمندی برای اشاعه فرهنگ عاشورایی برای نسل نوجوان است.

رئیس ستاد اربعین شهرستان تأکید کرد: موکب شهدای دستجرد نیز امسال در کربلای معلی مستقر خواهد شد و باید از تمامی امکانات دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم در بحث تکمیل تجهیز این موکب اقدام نمائیم.

وی افزود: امسال برای جاماندگان اربعین نیز در سطح شهرستان برنامه و مراسم ویژه ای خواهیم داشت تا عزیزانی که نتوانستند روز اربعین در کربلا حضور پیداکنند بتوانند از این مراسم بهترین استفاده و بهره را ببرند.

امام جمعه جرقویه:فرهنگ ایثار و شهادت در دل جریان اربعین نهفته است

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اسدپور امام جمعه جرقویه نیز با اشاره به اینکه وظیفه ما تسهیلگری حداکثری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در دل جریان اربعین نهفته است چنانکه جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس ،مدافعان حرم و امروز مجاهدت‌های جبهه مقاومت بر همین مبنا بوده است.

امام جمعه جرقویه تصریح کرد: برنامه ویژه ای برای جاماندگان اربعین در سطح شهرستان انجام شود و از تمامی ظرفیت های شهرستان اعم از مردم، بسیج و ادارات برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در امر برپایی موکب در مسیر راهپیمایی استفاده شود.

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از روستای آذرخواران به سمت روستای سیان

معتمدی بخشدار بخش مرکزی نیز با اشاره به اینکه در بخش مرکزی برای جاماندگان اربعین برنامه ویژه ای تدارک دیده شده است، گفت: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین از آستان مقدس امامزاده شاه محمد مراد(ع) روستای آذرخواران به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالمظفر (ع) برگزار خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه مرکز بهداشت باید نظارت دقیقی در برپایی موکب های سطح شهرستان داشته باشد تا سلامت مردم به خطر نیوفتد، افزود:شهرداران و دهیاران در برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان پیاده روی اربعین و برپایی موکب ها در مسیر راهپیمایی با تمام توان خود یاری رسانند.

سرهنگ فاطمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جرقویه نیز با اشاره به اینکه در ایام اربعین باید از اتفاقات مسیر سمت مرزهای عراق را به آگاهی مردم رساند، گفت: باتوجه به اینکه جرقویه در مسیر اعزام زائرین به کربلا قرار گرفته است می بایست موکبی به صورت شبانه روزی در مسیر اصلی برپا شود تا از امکانات آن زائرین استفاده کنند.

وی افزود: حساب هایی در نظر گرفته شده است که از طریق رسانه ها به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد تا بتوانند کمک های خود را در راستای تهیه اقلام مورد نیاز برای زائرین اربعین به این حساب ها واریز نمایند.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در مراسم تجلیل و تکریم از مقام معلمان در سالن انجمن اسلامی روستای آذرخواران با بیان اینکه معلمین امید آفرینی را در بین دانش آموزان و جوانان رواج دهند، افزود: نقش کلیدی فرهنگیان انسان سازی و تربیت نیروی انسانی برای اداره کشور در آینده […]

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، نشست صمیمی ریاحی فرماندار و یزدیان نماینده منتخب مردم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید. در این نشست ریاحی ضمن تبریک به منتخبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی موفقیت برای تمامی خدمتگزاران صدیق نظام و انقلاب […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم ‹‹ن والقلم … ›› ‹‹هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ›› ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت بزرگمردی وارسته، عالمی نستوه، دانشمندی فرزانه و معلمی متفکر و دلسوز است که در ردای تعلیم و تعلم تأثیری بی‌بدیل، در عمر […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم هفته کار و کارگر و به طور ویژه یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، سالروز پاسداشت مقام قشر زحمتکشی است که از آنها به عنوان عمود خیمه تولید ملی، ستون تحقق اقتصاد مقاومتی، شالودهِ ساختن ایران قوی و نیز بازوان توانمند جامعه‌ در به دست آوردن تعالی و شکوفایی یاد […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =