مسئول حراست

کارشناس مسئول حراست:

شرح وظایف:

برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و هدایت کلیه فعالیت‌ها و اقدامات حراستی

مراقبت و نظارت بر کلیه امور مربوط به حراست و انجام اقدامات لازم به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان سازمان متبوع برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و همچنین حسن اجرای خط‌مشی‌ها و هدف‌های تعیین‌شده

اعمال بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، مقررات و توصیه‌های حراستی و دستورالعمل‌های حفاظتی ابلاغی از سوی مراجع ذی‌صلاح و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها

برنامه‌ریزی و تامین موجبات لازم در زمینه امور حفاظتی اسناد طبقه‌بندی‌شده و انجام بررسی‌های مستمر به‌منظور حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی در امور مکاتباتی و مخابراتی و ارایه گزارش لازم

کنترل، نظارت و بررسی وضع حراستی دستگاه متبوع و تهیه گزارش مورد لزوم

هماهنگی با اداره کل حراست استانداری

ضابطه‌مند نمودن، کنترل و تسهیل تردد افراد و وسائل نقلیه به اماکن و تأسیسات فرمانداری

گزینش پرسنل جدید الورود و همچنین جابجایی در حوزه‌های مختلف فرمانداری و دریافت مدارک از ایشان برای تشکیل پرونده پرسنلی

کنترل و بررسی صلاحیت حراستی پرسنل جهت تصدی مشاغل و داوطلبان اشتغال، انتقال و ماموریت به فرمانداری و واحدهای تابعه

انجام امور مربوط به حفاظت پرسنلی، اسناد دارای طبقه‌بندی وفناوری اطلاعات و اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور آموزش حراستی همکاران

پیگیری تجمعات مراجعین در حوزه‌های مختلف کارگری، خدماتی، دانشجویی و … و جلوگیری از تنش‌های احتمالی و راهنمایی تجمع‌کنندگان براساس موضوعات مطرح شده و پیگیری آن تا حصول نتیجه

تهیه طرح‌های حراستی وحفاظتی متناسب باموقعیت شهرستان و ارسال آن به اداره کل حراست استانداری

همکاری و هماهنگی در اجرای سیاست‌های مراجع ذی‌صلاح در جهت پیشگیری از نفوذ و مقابله با توطئه‌های عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی و ارائه تسهیلات لازم برای انجام فعالیت‌های مرتبط

تأمین امنیت ارتباطات بی‌سیم و باسیم فرمانداری و واحدهای تابعه

IT