امام جمعه جرقویه: دوره فقه بازار در جرقویه برگزار می‌شود

امام جمعه جرقویه گفت: در آینده نزدیک دوره فقه بازار را برقرار خواهیم کرد و تمام بازاریان شایسته است دوره فقه بازار را با موفقیت سپری کنند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه ، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل اسدپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جرقویه اظهار کرد: تصمیم گیری درباره برخی مسائل از جمله حجاب و عفاف یا دیگر مسائل فرهنگی در هر شهرستان با شهرستان و منطقه دیگر متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط و موقعیت شهرستان جرقویه و اهالی این منطقه به گونه ای است که افکار عمومی مقیم این خطه بدپوششی و کشف حجاب را نمی‌پسندد. هرچند برخورد و رفتار ما نیز می‌تواند متناسب با زیست بوم فرهنگی شهرستان باشد.

امام جمعه جرقویه تصریح کرد: مردم همراهی خوبی با دولتمردان در شهرستان جرقویه در زمینه حجاب و عفاف دارند و معتقد و پای کار هستند که حتی گردشگران باید بارعایت شرایط و قوانین شرعی و قانونی در منطقه حاضر شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه با مجموعه‌های مختلف صنفی اظهار کرد: در این نشست‌های چهره به چهره و عمومی، دستورالعمل‌های مربوط به حجاب و عفاف تببین خواهد شد؛ ابتدای شروع به کار و اقدام شاید به نظر سخت و سنگین باشد اما به مرور ثمربخش خواهد بود.

اسدپور با بیان اینکه در آینده برگزاری دوره فقه بازار را برقرار خواهیم کرد اظهار کرد: تمام بازاریان شایسته است دوره فقه بازار را با موفقیت سپری کنند و البته برای صدور مجوز جدید سپری کردن فقه بازار الزامیست

وی با ارائه این پیشنهاد که هر نهادی یک غرفه حجاب و عفاف با محتوای مناسب داشته باشند ادامه داد: هر دهیار در روستای خود شورای فرهنگی تشکیل داده و رابطی را به دبیر شورای فرهنگ عمومی معرفی کند. همچنین این افراد در ستاد نماز جمعه هم عضو خواهند بود.

امام جمعه جرقویه تصریح کرد: شماری از خانواده های کارمندان و مدیران ادارات در سطح کشور درگیر موضوع بدپوششی هستند و تبلیغ بی حجابی و بدپوششی خانواده برخی مسئولان از مردم عامی بیشتر است و نمود بیشتری در بین مردم دارد، و ما باید مواظبت کنیم که خانواده های دستگاه های اجرایی شهرستان دچار این معزل نشوند.

وی در خاتمه با گرامیداشت ماه بهار قرآن و روز جهانی قدس در بیست‌وپنجم فروردین‌ماه از دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌ها خواست در این رابطه همکاری کنند تا اقشار روزه دار در روز قدس با شور بیشتری در راهپیمایی حضور یابند.

شهرستان جرقویه درجنوب شرق اصفهان واقع است، در تیرماه سال ۱۴۰۰ با تصویب وزارت کشور از مرکز استان جدا و مستقل شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
فرماندار جرقویه : خدمت رسانی باید در مسیر پیشرفت و توسعه شهرستان باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در مراسم آیین تکریم و معارفه بخشدار مرکزی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم شناسایی ظرفیت های مردمی و مشارکت دادن مردم در حل مسائل و مشکلات جامعه است، افزود: مردم شهرستان جرقویه مردمانی بسیار فهیم، انقلابی، متعهد و دارای ظرفیت های […]

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه دولت سیزدهم برای افزایش جمعیت طرح های خوبی در نظر گرفته است، افزود: یکی از دغدغه ها و نگرانی های کشور کاهش جمعیت و کهنسالی افراد در جامعه است. ریاحی با اشاره […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در جلسه شورای ترافیک با بیان اینکه اکثر محورهای شهرستان نیاز به ترمیم و روکش آسفالت دارد، افزود: جاده نصرآباد به شهرضا یکی از پر حادثه ترین جاده های شهرستان است که متأسفانه طی یک ماه گذشته سه نفر از همشهریان عزیز جان خودشان […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

  بسم الله الرحمن الرحیم دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور عمق هوشمندی و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) از آینده‌ای است که فلسفه وجودی سپاه را پدیدار می‌سازد. این نهاد انقلابی، کارآمدی خود را در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های پیشرفت و آبادانی […]

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =