فرماندار جرقویه: اقتصاد و معیشت مردم یکی از مسائل مهم جامعه است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم شهرستان جرقویه، مردمانی دین‌دار هستند و در تمام عرصه‌های انقلاب حضور پایداری داشته‌اند.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ نیز در راستای شعارهای ۱۵ سال گذشته، پیرامون مسائل اقتصادی جامعه مطرح و مشخص شده است، در تمام این سال‌ها همواره شعار سال بر محوریت اقتصاد قرار داشت و امسال نیز رشد تولید و مهار تورم به عنوان شعار ۱۴۰۲ تعیین شده است.

فرماندار شهرستان جرقویه ادامه داد: متأسفانه یکی از مسائلی که طی چند سال گذشته به کشور ضربه وارد کرده و کم‌کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته، مسائل اقتصادی است.

وی تاکید کرد: دشمن نمی‌تواند از هیچ بُعدی به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کند، اما در بحث اقتصادی که به شدت مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) قرار گرفته است، تهدیدهایی از سوی دشمن وجود دارد که ضربه‌هایی را به انقلاب وارد می‌کند.

ریاحی افزود: در مشکلات اقتصادی اگر تدابیر کافی صورت نگیرد و راه‌حلی یافت نشود، به مرور زمان با مشکل مواجه خواهیم شد؛ بنابراین امیدواریم که با تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و درایت مسئولان بتوانیم شرایط را برای مقابله با این تهدید فراهم کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: با توجه به سخنان ایشان ما در دو حوزه عدالت اجتماعی و اقتصاد با مشکلاتی مواجه هستیم و باید به سرعت برای این حوزه تدابیری اندیشیده شود.

فرماندار شهرستان جرقویه ادامه داد: شعار سال طی ۱۵ سال گذشته بر مباحث اقتصادی تاکید داشته است، چرا که اقتصاد به معیشت جامعه اشاره دارد و جزو مسائل اصلی کشور است و باید برای آن تدابیر کافی اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: در واقع اقتصاد در بین مسائل کشور اولویت مهم‌تری دارد و همان‌طور که بارها بر این موضوع تاکید شده، اقتصاد کشور دچار بیماری‌های مزمن است و این مشکلات ریشه در مصرف‌گرایی و فرهنگ رژیم قبل داشته است.

ریاحی تصریح کرد: مسائلی مانند وابستگی به نفت، مصرف‌گرایی، زندگی تجملاتی و سبک زندگی رژیم قبل مسائلی است که به مرور مشکل ایجاد کرده است و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم شعار سال را در تمام ابعاد جامعه محقق کنیم.

وی با اشاره به مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جرقویه گفت: یکی از برنامه‌های جلسه شورای اداری، تکریم حجت‌الاسلام خلیل کوهگرد است که به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فعالیت داشته است و در این مدت از کمک وی استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی همواره مأموریت‌های بسیار مهمی در عرصه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی وجود دارد و گسترش و غنی‌سازی این فرهنگ جزو وظایف این سازمان است.

ریاحی افزود: امیدواریم که بتوانیم در این زمینه با همکاری سایر اعضای شورای اداری شهرستان جرقویه و مسئولان فعال در این حوزه بتوانیم مأموریت‌های مختلف را پشت سر بگذاریم و شهرستان هر روز پیشرفته‌تر شود و محرومیت‌هایی که در گذشته شاهد آن بودیم، هرچه سریع‌تر رفع شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی یک ماموریت انقلابی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فوقی در جلسه شورای اداری شهرستان جرقویه، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مردان خدا، کار کردن برای رضا و خشنودی پروردگار است.

وی خاطرنشان کرد: این افراد متقی هستند و برای پیشبرد تکلیف و مأموریت خود، همه تلاش و همتشان را به کار می‌گیرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموریت و خدمت امروز ما در این سازمان، مأموریتی انقلابی است. درواقع سازمان تبلیغات، اداره نیست بلکه یک مسیر مردمی برای خدمت به عموم افراد جامعه است.

وی اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان طی سال گذشته بر این بوده که تنها یک اداره صرف نباشد، چراکه معتقدیم هر آنچه که اداری و سازمانی شد، نمی‌تواند تکلیف مورد نظر حضرت امام و رهبر حکیم انقلاب را به درستی انجام دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیل کوهگرد، سرپرست سابق سازمان تبلیغات اسلامی جرقویه اظهار کرد: تقوامداری از مهم‌ترین شاخص‌های اساسی و محوری در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خروجی روزه‌داری «لعلکم تتقون» نباشد، فایده‌ای نخواهد داشت؛ خروجی روزه، مسئله تقوا و برای انسان‌های مؤمنی است که در مسیر خدا حرکت می‌کنند، از همه ابعاد وجودی خود بهره می‌برند و از خودشان مراقبت می‌کنند.

سرپرست سابق سازمان تبلیغات اسلامی جرقویه ادامه داد: امروز اگر سخنی بگویم، ثبت و ضبط می‌شود. دوربین‌های الهی فعال هستند و به قدری زیبا رفتارها و برخوردهای ما را سکانس‌برداری می‌کنند که اگر این اعمال و رفتارها، در افکار مردم باقی نماند اما در پرونده اعمال ما ثبت و ضبط می‌شود.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که از گفتار و سخنان ما نیز در قیامت سوال خواهد شد. همه ما در قبال گفته‌ها و سخنانی که بر زبان جاری می‌کنیم مسئول هستیم. دنیا در حال گذر است، خوشا به حال افرادی که در مسیر خود، تقوا پیشه می‌کنند.

حجت‌الاسلام کوهگرد تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای خودسازی است که لحظه‌لحظه آن را باید قدر دانست و به منظور بهره‌مند شدن از فیوضات ماه میهمانی خدا، باید از این فرصت کمال استفاده را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی مفیدی نیز با بیان اینکه در مباحث فرهنگی تورم و مشکل تولید محتوا داریم، افزود: با توجه با شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شد به لطف خداوند در زمینه تبلیغات دینی و ترویج فرهنگ اسلامی گام های موثری بر خواهیم داشت و از تمامی ظرفیت های شهرستان در جهت تحقق اهداف و منویات رهبر انقلاب استفاده خواهیم کرد.

در پایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول محمودی‌مفیدی به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی جرقویه، معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیل کوهگرد، سرپرست سابق این اداره قدردانی شد.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  بسم الله الرحمن الرحیم “۲۹ فروردین ماه” سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب “یک روز تاریخی و پر مضمون و جز خاطره های ماندگار و معنادار به حساب می آید” هر ساله یاداور رشادت های دلیر مردانی است که شجاعانه به دفاع از میهن پرداختند. ارتشیانی […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، معاون فرماندار جرقویه در جلسه شورای زکات شهرستان با بیان اینکه در اسلام یکسری اعمال واجب وجود دارد که یکی از آنها پرداخت زکات است، افزود: متأسفانه مسئله پرداخت زکات در بین جامعه درست تبیین نشده است و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی مؤثری صورت دهیم. طاوسی […]

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

  بسم الله الرحمن الرحیم نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم. (امام خامنه ای) روز قدس در حقیقت یادگار ارزشمند امام راحل (ره)، پرچم بر افراشته و سند صداقت حمایت ملت ایران از مظلومان عالم در برابر طاغیان گردنکش است که موجب بیداری […]

۱۶ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + ده =