معاون وزیر صمت: تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید مورد توجه باشد

دکتر رسولیان معاون وزیر صمت: در سطح کشور اراضی زیادی برای توسعه صنعتی واگذار شده است. بخش زیادی از خدمات ارائه شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط دولت تأمین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، علی رسولیان در آئین افتتاح شرکت تولیدی آذربرزین جی سپاهان در شهرک صنعتی جرقویه با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های جدی وزارت صمت توسعه متوازن است‌، اظهار کرد: در کشور ما صنعت پیشرفت خوبی داشته است؛ بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور پس از انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: تمرکز صنعت بیشتر در شهرهای بزرگ بوده و شاهد گستردگی صنعت در کلانشهرها هستیم، اما در برخی از مناطق که استعدادهای خوبی دارند، رشد صنعتی خوبی نداشته‌ایم. البته شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم ایجاد شده، اما به دلیل نوع مشوق‌های دولتی، صنعت توسعه متوازن نداشته است.

معاون وزیر صمت گفت: بسته‌ای حمایتی در وزارت صمت در حال تدوین است که سازمان‌های حمایتی و توسعه‌ای را موظف کرده در مناطق محروم سرمایه‌گذاری کنند. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز در این بسته به توجه به نواحی جدید در مناطق محروم و ایجاد مشوق‌های ویژه برای این مناطق موظف شده است.

رسولیان اضافه کرد: تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید مورد توجه باشد. متأسفانه تاکنون تعداد زیادی زمین در بسیاری از مناطق واگذار شده اما زیرساخت مناسب آن هنوز تأمین نشده است.

وی ادامه داد: در سطح کشور اراضی زیادی برای توسعه صنعتی واگذار شده است. بخش زیادی از خدمات ارائه شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط دولت تأمین می‌شود. هزینه تأمین خدمات هر متر مربع از این مناطق اکنون ۹۰۰ هزار تومان است بنابراین افرادی که اراضی را در اختیار می‌گیرند باید حتماً آن را بسازند و در فعالیت کنند.

معاون وزیر صمت گفت: به دنبال بازپس‌گیری زمین‌ها نیستم فقط لازم است زمین‌های واگذار شده حتماً منجر به تولید شود. همچنین دولت سیزدهم به راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل توجه ویژه‌ای دارد. در سال جاری حدود ۱۲۰۰ واحد کاملاً تعطیل به چرخه تولید بازگشته است.

رسولیان با اشاره به رشد صنعت در سال جاری، اضافه کرد: حدود ۲۰۰۰ واحد تولیدی از ابتدای امسال بهره‌برداری شده و اکنون نیز ۳۷۲ واحد با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: باید زمینه توسعه در مناطق محروم را فراهم کنیم.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  بسم الله الرحمن الرحیم “۲۹ فروردین ماه” سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب “یک روز تاریخی و پر مضمون و جز خاطره های ماندگار و معنادار به حساب می آید” هر ساله یاداور رشادت های دلیر مردانی است که شجاعانه به دفاع از میهن پرداختند. ارتشیانی […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، معاون فرماندار جرقویه در جلسه شورای زکات شهرستان با بیان اینکه در اسلام یکسری اعمال واجب وجود دارد که یکی از آنها پرداخت زکات است، افزود: متأسفانه مسئله پرداخت زکات در بین جامعه درست تبیین نشده است و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی مؤثری صورت دهیم. طاوسی […]

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

  بسم الله الرحمن الرحیم نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم. (امام خامنه ای) روز قدس در حقیقت یادگار ارزشمند امام راحل (ره)، پرچم بر افراشته و سند صداقت حمایت ملت ایران از مظلومان عالم در برابر طاغیان گردنکش است که موجب بیداری […]

۱۶ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =