فرماندار جرقویه : شهرستان دارای ظرفیت های مختلف به ویژه نیروی انسانی کارآمد است

فرماندار جرقویه با اشاره به محرومیت‌های این شهرستان اظهار کرد: با اینکه زمانی جزو شهرستان بزرگ اصفهان بوده و نام پرطمطراق و بزرگ اصفهان را با خود یدک می‌کشید، به تناسب اصفهان پیشرفت نکرده و شهرستان برخورداری نیست و در گوشه و کنار شهرستان از جمله شهرک‌های صنعتی می‌توان این شرایط را دید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی در آیین افتتاح شرکت تولیدی آذربرزین جی سپاهان واقع در شهرک صنعتی جرقویه اظهار کرد: جرقویه یک شهرستان تاریخی، با وسعت و مردمانی بسیار متدین و انقلابی است، امیدواریم حضور مسئولان استان خیر و برکاتی برای توسعه و پیشرفت شهرستان جرقویه داشته باشد.

وی این شهرک صنعتی را شامل یک شهرک و ناحیه صنعتی دانست و افزود: سه ناحیه صنعتی در شهرستان جرقویه وجود دارد که در رامشه، سفید دشت حسن آباد و این شهرک صنعتی است که در این شهرک‌ تقریبا ۵۰ واحد فعال و ۴۰ واحد راکد وجود دارد.

فرماندار جرقویه خواستار کمک مسئولان استانی برای تعیین تکلیف ۷۰ زمین در این شهرک صنعتی شد و گفت: تعیین تکلیف این زمین‌ها می‌تواند رونقی به شهرک دهد،
در یک سال گذشته مسائل به خوبی مورد توجه قرار گرفته است اما در برخی موارد به شکل موردی مشکلاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

ریاحی خواستار ارائه مهلت شش ماه به برخی سرمایه‌گذاران برای تکمیل فضای کارگاهی شد و خاطرنشان کرد: اکنون کار فونداسیون برخی واحدها انجام شده و لازم است مهلت شش ماهه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانند این فضا را تکمیل کند.

وی از وجود حدود هشت پرونده نیمه کاره در این شهرک صنعتی خبر داد و افزود: این شهرستان را دارای ظرفیت‌های مختلف به ویژه از نظر نیروی انسانی کارآمد است.

فرماندار جرقویه با اشاره به محرومیت‌های این شهرستان اظهار کرد: با اینکه زمانی جزو شهرستان بزرگ اصفهان بوده و نام پرطمطراق و بزرگ اصفهان را با خود یدک می‌کشید، به تناسب اصفهان پیشرفت نکرده و شهرستان برخورداری نیست و در گوشه و کنار شهرستان از جمله شهرک‌های صنعتی می‌توان این شرایط را دید.

وی خواستار کمک برای همکاری با سرمایه‌گذاران مختلف در این شهرستان شد و گفت: جذب سرمایه‌گذار با قوانین کنونی امکان‌پذیر نیست. نخستین اصل آن است که شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

ریاحی با اشاره به تمرکز فعالیت سرمایه‌گذاران صنعت تولید موتورسیکلت در شهر محمدآباد خاطرنشان کرد: این شهر در نزدیکی همین شهرک صنعتی قرار دارد و با جدیت می‌توان اعلام کرد که ۷۰درصد تولید بازار موتورسیکلت در اختیار اهالی این شهر است از جمله تولیدکننده محصولات کویر که اهل محمدآباد است.

وی این سرمایه‌گذاران را حاضر به توسعه فعالیت خود در این عرصه دانست و تاکید کرد: متراژ زمین و فضاهای موجود گاهی موانعی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند که لازم است به شکل ویژه به این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.

فرماندار جرقویه با اعلام قول سه سرمایه‌گذاری در این عرصه تصریح کرد: در صورت حل مشکلات تا شش ماه آینده سوله‌های این واحدها بنا خواهد شد، همچنبن فضای شهرک صنعتی رامشه نیز نیاز به توسعه دارد زیرا ظرفیت آن با بیش از ۲۰۰واحد در رامشه تکمیل شده و نیازمند توسعه ظرفیت بیشتر هستیم.

وی بسیاری از واحدهای فعال در شهرک صنعتی رامشه را فعال در زمینه بازیافت و مواد پلاستیک معرفی کرد و گفت: علاوه بر نیاز به توسعه فضای ایم شهرک، با اینکه اعتقادی به توسعه و ایجاد لکه‌های جدید ندارند، در شهرستان جرقویه نیاز به ایجاد دو نقطه جدید برای جذب سرمایه‌گذار احساس می‌شود.

فرماندار جرقویه با اشاره به فعالیت سرمایه‌گذاران در صنعت پلاستیک کشور در روستای احمدآباد تصریح کرد: تقریبا ۵۰ درصد بازار پلاستیک و تولیدات پلاستیکی در اختیار این سرمایه‌گذاران است که امکان توسعه این سرمایه‌گذاری وجود دارد بنابراین درخواست می‌شود که در این زمینه ما را یاری کنید.

شرکت تولیدی آذر برزین جی سپاهان در سال ۱۴۰۰ در زمینی با مساحت ۱۵هزار مترمربع و زیر بنای ۶۵۰۰مترمربع با هدف تولید انواع لوله اتصالات pvc در سایزهای مختلف، به منظور استفاده در مصارف فاضلابی و آبی، مخابرات، صنعت برق، آبرسانی بهداشتی، صنعت کشاورزی، تأسیسات حرارتی و انتقال مواد شیمایی در شهرک صنعتی جرقویه احداث شده است.
این شرکت با بهره گیری از سه خط تولید pvc، سه خط تولید لوله های pp، سه خط تولید لوله های پلی اتیلن و سه خط نوار آبیاری قطره ای، با ظرفیتی بالغ بر ۳۰هزار تُن در سال تولید می نماید.

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه دولت سیزدهم برای افزایش جمعیت طرح های خوبی در نظر گرفته است، افزود: یکی از دغدغه ها و نگرانی های کشور کاهش جمعیت و کهنسالی افراد در جامعه است. ریاحی با اشاره […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، محسن ریاحی فرماندار جرقویه در جلسه شورای ترافیک با بیان اینکه اکثر محورهای شهرستان نیاز به ترمیم و روکش آسفالت دارد، افزود: جاده نصرآباد به شهرضا یکی از پر حادثه ترین جاده های شهرستان است که متأسفانه طی یک ماه گذشته سه نفر از همشهریان عزیز جان خودشان […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

  بسم الله الرحمن الرحیم دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور عمق هوشمندی و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) از آینده‌ای است که فلسفه وجودی سپاه را پدیدار می‌سازد. این نهاد انقلابی، کارآمدی خود را در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های پیشرفت و آبادانی […]

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، باحضور محسن ریاحی فرماندار، طاهری معاونت پشتیبانی بهزیستی استان، صدیقی معاونت مشارکتهای مردمی استان و اسماعیلیان مسوول بازرسی بهزیستی استان سرپرست جدید نمایندگی بهزیستی جرقویه در محل دفتر فرمانداری معارفه گردید. در این مراسم محسن ریاحی فرماندار جرقویه با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه رفع مشکلات […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =