افتتاح بخش نخست مجتمع دامپروری عشایر جرقویه با حضور استاندار اصفهان

در روز ملی روستا و عشایر، بخش نخست مجتمع دامپروری عشایر شهر جرقویه با حضور دکتر مرتضوی استاندار اصفهان افتتاح و برای ۳۳۶ خانوار عشایری اشتغال زایی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جرقویه سیدرضا مرتضوی روز جمعه در جلسه ویدئو کنفرانس با رییس جمهور هنگام بهره برداری از مجتمع بزرگ ۲۵ هزار رأسی دامپروری در شهرستان جرقویه، افزود: سن امید به زندگی از ۵۲ سال در سال ۵۶ به ۷۵ سال در جمهوری اسلامی رسیده است که نشانه ارتقای بهداشت، خدمات درمانی، تغذیه مناسب و شرایط فرهنگی و اجتماعی مناسب تر است؛ امروز خدمات گسترده و بی‌شماری در جمهوری اسلامی به مردم ارائه می شود که باید قدردان این خدمات باشیم.

وی با اشاره به خدمت رسانی در آب، برق، گاز و شبکه های مخابراتی در سراسر کشور ادامه داد: زیرساخت های موجود در ایران در مقایسه با زیرساخت های دیگر کشورها، جزو سه کشور اول دنیا محسوب می شود؛ جمهوری اسلامی در بسیاری از این موارد و زیرساخت ها در جایگاه اول دنیا قرار دارد و در برخی از آنها نیز در رده های دوم و سوم است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امروز دانشمندان ایران اسلامی در دنیا جزو بهترین ها محسوب می شوند و هیچ کاری در حوزه های علمی وجود ندارد که دانشمندان ایرانی بخواهند آنرا انجام دهند و نتوانند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته با وجود تحریم های سنگین به این پیشرفت ها دست پیدا کرده و اقتدار پهبادی ایران اسلامی در دوران تحریم ها بدست آمده است؛ در حالی که پروژه امروز دشمنان این است که با این الگوی موفقی که امروز بر خلاف نظرات غرب و شرق در دنیا ایجاد شده از هر طریق ممکن مقابله کنند و نگذارند پایدار بماند.

وی ادامه داد: این جنگ و منازعه از ابتدای پیروزی انقلاب با ملت ایران شروع شده است و همچنان ادامه دارد و دشمنان در توطئه ها و کودتاهای مختلف تلاش کردند که با شکل گیری این الگو مقابله کنند.

مرتضوی بیان کرد: امروز به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایستادگی و حضور جوانان و نوجوانان و مردم پولادین در این سال ها، ملت ایران خارج از طراحی نظام سلطه ورود کرد و با اراده خود همه این دشمنان را کنار زد و درخشید و هر کدام از اقشار جامعه از جمله کشاورزان، روستاییان و عشایر با تامین امنیت غذایی بعنوان پایه اصلی استقلال کشور در این موفقیت ها سهمی دارند.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر یکی از بخش های مهم جامعه محسوب می شوند افزود: زیرساخت های بسیاری از پیشرفت‌هایی که امروز در مملکت ما رخ داده به برکت وجود روستاییان و عشایر است و نقش این قشر از جامعه در مبارزه با طاغوت و دوران دفاع مقدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید نسبت به ماموریت خود در زمینه ارتقای خدمت رسانی در بخش های مختلف و ایجاد رفاه مناسب در جامعه و بویژه برای روستاییان و عشایر به ماموریت ها و وظایف خود بخوبی عمل کنند.

وی اظهار داشت: مدیران و کارگزاران نظام و بویژه دولت سیزدهم هم باید با یک نگاه مجاهدانه وارد میدان شوند و مسائل مردم را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند و با هماهنگی و همدلی و از طریق راه‌های قانونی و اعتبارات دولتی این مسائل را حل کنند.

مرتضوی تصریح کرد: مردم دولت را از خودشان می دانند و هر گونه ضعف و کاستی را در خدمات رسانی تحمل می کنند اما برخی مسوولان جهاد تبیین را که رهبر معظم انقلاب بطور مداوم بر آن تاکید دارند را فراموش می کنند.

وی اضافه کرد: سفرهای شهرستانی از زمان استقرار مدیریت جدید در این استان شروع شده است و مسائل و مشکلات شهرستان ها با کمک فرمانداران و مسوولان دستگاههای اجرایی و اعضای شوراها و شهرداران مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان در تشریح مشخصات فنی مجتمع دامپروری عشایر جرقویه گفت: این مجتمع به مساحت دویست و ده هزار مترمربع و ظرفیت پرواربندی ۲۵ هزار رأس گوسفند در قالب ۲۵۰ واحد ۱۰۰ رأسی است.

مختار اسفندیاری گفت: با اجرای این طرح به صورت مستقیم برای ۳۳۶ خانوار عشایری شهرستان ایجاد اشتغال می‌شود و با تکمیل طرح در آینده‌ی نزدیک بیش از ۱۰۰۰ تُن به تولید گوشت قرمز استان افزوده شود.

اسفندیاری افزود: برای اجرای مرحله‌ی اول این طرح تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت عشایر هزینه شده است.

برچسب ها :
مطالب مشابه

  بسم الله الرحمن الرحیم “۲۹ فروردین ماه” سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب “یک روز تاریخی و پر مضمون و جز خاطره های ماندگار و معنادار به حساب می آید” هر ساله یاداور رشادت های دلیر مردانی است که شجاعانه به دفاع از میهن پرداختند. ارتشیانی […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، معاون فرماندار جرقویه در جلسه شورای زکات شهرستان با بیان اینکه در اسلام یکسری اعمال واجب وجود دارد که یکی از آنها پرداخت زکات است، افزود: متأسفانه مسئله پرداخت زکات در بین جامعه درست تبیین نشده است و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی مؤثری صورت دهیم. طاوسی […]

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

  بسم الله الرحمن الرحیم نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم. (امام خامنه ای) روز قدس در حقیقت یادگار ارزشمند امام راحل (ره)، پرچم بر افراشته و سند صداقت حمایت ملت ایران از مظلومان عالم در برابر طاغیان گردنکش است که موجب بیداری […]

۱۶ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =