جلسه شورای عشایری شهرستان جرقویه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جرقویه صبح امروز جلسه ی شورای عشایر شهرستان جرقویه با حضور محسن ریاحی فرماندارجرقویه،بخشدار جرقویه علیا،اسفندیاری مدیر کل امور عشایر استان،امام جمعه ی نصرآباد و دیگر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه ابتدا نادری ریاست اداره امور عشایر شهرضا،دهاقان و جرقویه ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) با اشاره برفعالیت ها و ظرفیت های عشایر شهرستان ، خواستار توسعه و تکمیل پروژه های مربوط به امور دام از جمله مجتمع دامپروری عشایر شهرستان و دیگرمشکلات امورعشایرشهرستان شد.
سپس میرحاج ریاست آموزش و پرورش شهرستان ضمن تاکید برتحصیل دانش آموزان عشایر گفت: روند تحصیلی دانش آموزان عشایر با مشکلات زیادی از جمله کمبود فضای آموزشی مناسب، عدم سرویس دهی مناسب مدارس ،عدم وجود رشته های فنی و حرفه ای مخصوصا در شهرنصرآباد وعدم توان مالی خانواده ها جهت تحصیل دانش آموزان در پیش دبستانی های غیر دولتی و نبود کلاس های کنکور به دلیل هزینه های بالای آن رو به روست.
وی در ادامه گفت: بررسی ها در بین عشایر نشان می دهد ظرفیت ها و استعداد های بسیارخوبی در منطقه وجود دارد که متاسفانه به دلیل ضعف مالی خانواده ها و نبود کلاس های کنکور امار قبولی های کنکور رو به کاهش است.
در این جلسه محسن ریاحی فرمادارجرقویه نیزضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و اهمیت شب ها ی قدر، با اشاره به اینکه عشایر قشر مولدی هستند افزود: تولیدات دامی عشایر مهم ترین مولد و ابزار اقتصادی هستند که حتی در شرایط
نابسامان اقتصادی میتواند به خودکفایی منطقه ودیگراقشار و بخش‌های مختلف جامعه کمک نماید.
ریاحی در ادامه گفت:مشکلات عشایر شهرستان را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که از مهم ترین آنها مباحث مربوط به دام و تامین نهاده های آنهاست.
وی در ادامه افزود :با توجه به اینکه بیش از یک سوم دام عشایر مربوط به شهرستان جرقویه میباشد
باید سهمیه نهاده های عشایر شهرستان افزایش یابد .
ریاحی در پایان با اشاره به مشکلات عشایر شهرستان گفت : ضعیف بودن مراتع و تلفات دامی و مشکلاتی از این دست در منطقه داریم که باید تلاش جدی را در رفع آنها انجام داد.
گفتنی ست محسن ریاحی فرماندار جرقویه قول مساعد و پیگیری لازم را در جهت تامین ۶۰ تانکر آب برای عشایر در بند عرب ها را دادند.

در پایان جلسه اسفندیاری مدیر کل امور عشایر استان نیز به جمع بندی مسائل مطرح شده پرداخت و فداکاری،مهمان نوازی،شجاعت ،مولد بودن ،زحمت کش بودن را از صفات عشایر دانست و اظهار داشت:
با عنایت به شعار رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه عشایر ذخایر این انقلاب هستند تلاش شوارای عشایری شهرستان و استان را در جهت بررسی، حل و توسعه امکانات عشایر را از اولویت‌های مهم دانست.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، باحضور محسن ریاحی فرماندار، طاهری معاونت پشتیبانی بهزیستی استان، صدیقی معاونت مشارکتهای مردمی استان و اسماعیلیان مسوول بازرسی بهزیستی استان سرپرست جدید نمایندگی بهزیستی جرقویه در محل دفتر فرمانداری معارفه گردید. در این مراسم محسن ریاحی فرماندار جرقویه با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم در حوزه رفع مشکلات […]

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

  بسم الله الرحمن الرحیم “۲۹ فروردین ماه” سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب “یک روز تاریخی و پر مضمون و جز خاطره های ماندگار و معنادار به حساب می آید” هر ساله یاداور رشادت های دلیر مردانی است که شجاعانه به دفاع از میهن پرداختند. ارتشیانی […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع […]

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جرقویه، معاون فرماندار جرقویه در جلسه شورای زکات شهرستان با بیان اینکه در اسلام یکسری اعمال واجب وجود دارد که یکی از آنها پرداخت زکات است، افزود: متأسفانه مسئله پرداخت زکات در بین جامعه درست تبیین نشده است و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی مؤثری صورت دهیم. طاوسی […]

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =